söndag 26 oktober 2008

Det var en gång

I de närmaste inläggen kommer jag att berätta en saga för er läsare. Den bygger på en verklig händelse, men detaljerna i den kommer att göra det uppenbart för alla som läser den att det handlar om ren fiktion. Trevlig (nåja) läsning!

Kapitel 1:

Det var en gång en tjej som hette Catrine. Catrine levde ett hårt och tufft liv och blev ofta utnyttjad och misshandlad. Catrine hamnade i ett tungt missbruk och tvingades p.g.a. det att sälja sin kropp. För detta fick hon betala det högsta priset av dem alla, sitt liv. Catrine mördades, skändades, styckades och dumpades blott 27 år gammal. Hennes kvarlevor lades i svarta plastsäckar och placerades ut på olika platser. En del av kvarlevorna har ännu idag inte hittats.

Fortsättning följer...

Dagens fotbollstips: Bryt en 86 matcher lång svit!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkr va en klok person jag vill ge dig ett tipps lyssna på germund hesslows utmärkta föreläsning och jämför med stollans föredrag

Anonym sa...

http://video.ldc.lu.se/fc05h2.htm

Bertil Bitter sa...

ehhh, tack!?

Nu har jag lyssnat på en dryg timmes föreläsning och jag är tydligen inte tillräckligt klok för att förstå vad du menar...

Anonym sa...

Det föreläsningen visar är på vikten att vara kritiskt tänkande. Att ha ett brett urval för sina slutsatser att inte ensidigt endast leta stöd för den hypotes man haft från början etc etc. Hade de som utredde mordet på Cathrine da Costa haft den förmågan hade troligtvis mordet varit löst för länge sedan.

Anonym sa...

Sen kan du även lyssna på Madelene Lejonhuvuds föreläsning och hennes svammel om att frikända ändå kan vara skyldiga. Tyvärr har de ideerna bland en del forskare inom rättsvetensapområdet drabbat läkarna i styckmordsmålet.

Bertil Bitter sa...

Jag hade mina aningar att det var något i den riktningen som avsågs.

Tack för tipsen!