söndag 27 juli 2008

Comhem

Sitter nu sedan ett antal minuter (ganska många faktiskt) tillbaka i telefonkö hos Comhems kundservice. Det är sjätte gången jag ringer på lika många dagar. Den totala väntetiden är nu uppe i några timmar och eftersom det är sjätte gången jag ringer har de inte heller lyckats hjälpa mig när jag väl kommit fram.

Allt började med att jag köpte en ny laptop. I samband med detta tänkte jag öka på bredbandskapaciteten eftersom det nu skulle bli två datorer som skulle dela på bredbandet då jag tänkte behålla den gamla laptopen.

När jag ringde till Comhems kundtjänst första gången var det för att få igång mailen på den nya datorn eftersom jag inte hade kvar lösenordet som krävs. Det skulle inte vara några problem enligt killen som svarade (efter c:a en halvtimme). Det var bara att gå in under "mina tjänster" på deras hemsida. Jag fick också ett nytt lösenord dit. Dessutom hade jag en sån tur att det just nu var specialpris på bredband om jag bytte upp mig i hastighet. Inte nog med det, jag skulle också få ett trådlöst modem för en krona om jag tecknade ett 18-månaders avtal. Han glömde dock att nämna fraktavgiften på 97 kronor (som jag skulle sluppit om jag hade beställt tjänsten på nätet).

Jag hoppade på erbjudandet. Inte för att jag tyckte att det var ett bra pris utan snarare för att jag behövde ett snabbare bredband och att jag ändå lever med Comhem idag så bindningstiden kvittade.

Det enda lilla problemet med det nya trådlösa problemet var att det inte fungerade. Det krävdes tre samtal till kundtjänst och en heldag för att det skulle fungera.

När väl modemet började fungera insåg jag att mailtjänsten fortfarande inte funkade. Efter ytterligare två samtal fungerar det fortfarande inte och jag börjar så smått ledsna...

Dagens figur: Alfons Åbergs polare Mållgan.

Inga kommentarer: