lördag 7 juni 2008

I kön till snabbköpskassan

Som den typ A människa jag är så försöker jag alltid ställa mig den snabbaste kön när jag går och handlar. Som den förlorare jag är misslyckas jag nästan alltid.

Eftersom jag har insett att jag oftast väljer fel kör jag med taktiken att välja den kö som går till kassan med den snyggaste tjejen. På så sätt stör det mig mindre om jag väljer fel. Idag fungerade inte taktiken eftersom det bara var unga killar samt en äldre dam i kassorna.

Idiotiskt nog valde jag den äldre damen eftersom jag tänkte att hon säkert hade jobbat där längst och därför var snabbare än grabbarna. När det bara är en kvar framför mig och jag precis har lagt upp alla varor på bandet stöter hon på patrull. En av varorna som kunden framför har köpt går inte att läsa in. Hon testar igen, slår in siffrorna manuellt och ringer efter hjälp. Allt detta tar ju naturligtvis en jäkla tid och eftersom kassörskan är rutinerad så har hon varken bråttom eller blir stressad. När alla varor till slut har körts igenom kassan så visar det sig att kunden inte fattar hur han ska använda kortterminalen. Efter ett antal misslyckade försök slår han ut med armarna i en uppgiven gest och antar ett fåraktigt utseende. Den äldre damen i kassan blir naturligtvis bara glad att kunna hjälpa till på sitt speciella långsamma sätt. Toppen!

Dagens självklara tips: EM-fotboll

Inga kommentarer: