fredag 6 juni 2008

Birgitta Ohlsson

Jag satt idag och zappade lite mellan kanalerna på TV:n och råkade fastna vid en minidebatt mellan Birgitta Ohlsson från Folkpartiet och Bosse Ringholm från Socialdemokraterna.

De diskuterade hur Sverigedemokraterna ska behandlas om de kommer in i riksdagen 2010. Bosse var i mitt tycke arrogant och blev totalt överglänst av fröken Ohlsson. Han verkade närmast trög bredvid den jämfört med honom unga folkpartisten. När han märkte att hans egna idéer (eller snarare brist på sådana) inte räckte till försökte han i sann svensk politikeranda att beskylla motståndaren för något för att leda bort tittarna. Birgitta hade dock svar på tal och det sista jag hörde innan Adaktusson bröt var Bosses stammande försök till replik.

Förmodligen blir jag hånad nu, men intelligens är sexigt och Birgitta Ohlsson är både snabbtänkt och intelligent.

Om Birgitta mot förmodan läser det här så ber jag om ursäkt eftersom jag misstänker att du vill bli kallad för allt annat än sexig när du sysslar med politik. Förlåt!

Dagens mattips: Shish kebab på Palmyra.

Inga kommentarer: