torsdag 22 maj 2008

After work

Inte helt fel faktiskt. Just nu känns all bitterhet som bortblåst. Jag är inte ens bitter på mig själv som inte hunnit blogga på en vecka.

På vägen hem på tuben stötte jag på en kille med ett arbetsställ i neon. Han satt med en 7,2:a i handen och jag såg direkt att han ville störa folk. Jag satt mittemot och pratade lite lätt med en kollega och jag såg i ögonvrån att han försökte hitta en ingång till samtalet. Efter ett tag säger han iskallt "Uschäkkta om ja schtöör". Eftersom jag kände mig helt bitterfri så sa jag att det var lugnt. Det visade sig att han ville berätta att han tyckte att det var förjävligt att alla bara satt och snackade skit och bara sa en massa ovidkommande. Han frågade om jag hade en aning om hur mycket som var viktigt av det som sas på jorden. Jag slog till med 7% och verkade få direkt acceptans för svaret. Eftersom han nu funnit en själsfrände snackade han på om allt skit som sas på jorden tills dess att jag gick av (och säkert en stund till).

Skön snubbe! Det finns tydligen inte bara dårar på tuben...

Dagen tips: Ribs på Hard Rock.

Inga kommentarer: