tisdag 19 augusti 2008

Herregud!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3134543.ab

Skärp dig!

Jag vet inte ens var jag ska börja... Ser du detta som ett stort problem eftersom ingen tidigare har sett handen som en religiös symbol? Vill du bara få lite uppmärksamhet? Är du inte Ateist utan någon sorts asket som njuter av att bli ídiotförklarad av allmänheten? Anser du att världen bara består av orättvisor och att detta är ett i raden av övergrepp som bara är till för att kränka dig och dina stackars utsatta medmänniskor?

Snälla, använd mina (och kanske dina) skattepengar på ett bätttre sätt än att slösa bort dem på att tvinga staten till kvasiutredningar!

Dagens musiktips: Lägg av! - Asta Kask

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev också upprörd över detta klipp när jag såg det på Aftonbladets TV. Jag håller helt och hållet med, religion och stat ska verkligen inte gå hand i hand som den gör nu. Speciellt inte när det är så stort som det är nu.
Jag tycker att det är helt sjukt att detta ens existerar.
Varför inte trycka svastikas på alla stopp-knappar på bussen. Inte svastika som ska förknippas med Nazityskland, utan som loggan för ASEA under 30-talet.

Bertil Bitter sa...

Skillnaden är att du hade reagerat om du såg svastikasymboler på bussens stoppknappar. Nu har du hela tiden sett handsymbolen som en vanlig hand som pekar på knappen som du ska trycka på och reagerade först när du såg en inslag på Aftonbladets TV.

Jag tycker att det är lika löjligt att reagera på det här som det skulle vara om någon t.ex. skulle reagera om någon berättade att blåbussarna i Stockholms innerstad har fått sin färg av fotbollslaget IFK Göteborg.

Det vore skillnad om det var ett tydligt religiöst budskap på knapparna eller för den delen om det skulle stå "Änglarna" på våra blåbussar...